Świadomi swoich praw. Młodzi dorośli i kolejna lekcja obywatelska w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie
2025-03-14

W ramach trzeciej już lekcji obywatelskiej nasz Urząd odwiedziła młodzież stojąca u progu dorosłości. Z uczniami z II Liceum Ogólnokształcącego im. Hetmana Jana Tarnowskiego w Tarnowie spotkali się I wicewojewoda małopolska Elżbieta Achinger, dyrektor generalna MUW w Krakowie Lucyna Gajda oraz rzeczniczka prasowa Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej Magdalena Czop.

Dorosłość to piękna i ważna przygoda
- Z perspektywy kogoś, kto rozpoczyna swoją dorosłą drogę, ilość spraw, które należy załatwić, może wydawać się przytłaczająca. Odczarowujemy takie poczucie i chcemy Wam pokazać, że dorosłość ma swoje prawa, a jednocześnie może być piękną przygodą – mówi I wicewojewoda małopolska Elżbieta Achinger.


- Mając wieloletnie doświadczenie jako dyrektor w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie i uczestnicząc w licznych procesach rekrutacyjnych jako pracodawca, apeluję do Was, byście nieustannie poszukiwali swoich dróg rozwoju. Czasem dojście do wymarzonej pracy trwa wiele lat. Każdy dzień jest jednak okazją do rozwijania swojego potencjału i zdobywania nowych kompetencji. I to jest klucz do sukcesu – mówi dyrektor generalna MUW w Krakowie Lucyna Gajda.

Świadomi konsumenci
Z racji przypadającego 15 marca Światowego Dnia Konsumenta dzisiejszej lekcji obywatelskiej towarzyszyło spotkanie z rzeczniczką prasową Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Krakowie Magdaleną Czop.

- Nie ma lepszej definicji konsumenta niż ta, którą stworzył prezydent Kennedy. Konsumenci to my wszyscy. Każdy z nas robi zakupy, każdy korzysta z usług. I każdemu prędzej czy później może się trafić spór reklamacyjny. Co robić w takiej sytuacji? Oczywiście – złożyć reklamację. I na tym problem mógłby się skończyć, gdyby wszystkie słuszne reklamacje były od razu uwzględniane. A jeżeli nie są, to co konsument ma zrobić? Wynająć prawnika, iść do sądu, narażać się na stres, koszty i wielomiesięczne czy nawet kilkuletnie postępowania, a może odpuścić? Powiem jedno – na pewno nie odpuszczać. Niezależnie od formy dalszych działań, zawsze warto walczyć o swoje prawa – mówi rzeczniczka prasowa Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Krakowie Magdalena Czop.

Przedstawicielka WIIH w Krakowie przybliżyła naszym gościom m.in. prawa konsumentów, drogi polubownego rozwiązania sporu reklamacyjnego, a także sytuacje, w których konsumenci mogą liczyć na pomoc i wsparcie Inspekcji Handlowej.

W ubiegłym roku Inspekcja Handlowa w Krakowie zakończyła 134 postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Większość, bo 98 postępowań, zostało rozwiązanych w sposób pozytywny dla konsumentów.

Więcej o prawach konsumenta i działaniach Inspekcji Handlowej: http://www.krakow.wiih.gov.pl/Content/Page/prawa_konsumenta

20250314_Lekcja obywatelska 20250314_Lekcja obywatelska 20250314_Lekcja obywatelska 20250314_Lekcja obywatelska
Podziel się:
wstecz    do góry     drukuj