Mamy to! Zrid dla odcinka S7 granica województwa małopolskiego – węzeł Miechów podpisany
2019-10-01

Wojewoda Małopolski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (tzw. „zrid”) dla odcinka drogi ekspresowej S7 granica województwa – węzeł Miechów. Co to oznacza? Od tego momentu inwestor może rozpocząć prace – przystąpić do budowy drogi.

- Zapalamy kolejne zielone światło dla drogi S7. Odcinek granica województwa – węzeł Miechów, który coraz realniej pojawia się na horyzoncie, to oddech ulgi dla mieszkańców miejscowości, przez które przebiega istniejąca droga krajowa nr 7, ale też dla całego województwa. To dobry czas dla małopolskich dróg. Domykamy strategiczne inwestycje mieszczące się w głównym ruszcie drogowym i kolejowym, ale też mocno trzymamy rękę na pulsie, jeśli chodzi o drogi lokalne. Kluczowe znaczenie ma to, by sieć drogowa była komfortowa dla mieszkańców, bezpieczna i by pozytywnie wpływała na rozwój naszego regionu – mówi wojewoda małopolski Piotr Ćwik.


„Zrid” dla S7 granica województwa – węzeł Miechów w liczbach:
•    map z proponowanym przebiegiem jest 18 sztuk,
•    map z projektem zagospodarowania terenu jest 36 sztuk,
•    map (w tym zbiorczych) z podziałami nieruchomości jest 15,
•    wykazów zmian gruntowych (w tym zbiorczych) 13,
•    liczba działek ulegających podziałowi: 642,
•    liczba stron postępowania 444,
•    decyzja ma 100 stron,
•    waga dokumentacji: ok. 200 kg,
•    jeden egzemplarz mapy z proponowanym przebiegiem drogi składa się z 18 map o całkowitej długości 27 m,
•    trasa przechodzi przez 13 miejscowości w Małopolsce (inwestycja będzie realizowana w gminie Miechów w miejscowościach: Brzuchania, Kalina Mała, Bukowska Wola i w gminie Książ Wielki w miejscowościach: Moczydło, Krzeszówka, Książ Mały, Wielka Wieś, Boczkowice, Częstoszowice, Giebułtów, Małoszów, Tochołów, Antolka i w województwie świętokrzyskim, w powiecie jędrzejowskim, w gminie Wodzisław, w miejscowości Świątniki),
•    przygotowywany odcinek drogi ekspresowej S7 ma długość 18,7 km,
•    prędkość projektowana to 110 km/h.

Ale odcinek ten to nie tylko droga S7 ale i budowane (rozbudowywane) oraz przebudowywane inne drogi publiczne. Zadbano o wszystkich uczestników ruchu i nie tylko:
a)    przewidziano budowę lub przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów;
b)    zaprojektowano urządzenia ochrony środowiska: zabezpieczenia akustyczne, ekrany przeciwolśnieniowe, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzajacym, zieleń i inne;
c)    dopuszczalne obciążenie drogi wynosi 11,5 tony/oś (standard europejski), czyli droga jest dostępna do ruchu pojazdów ciężarowych;
d)    przewidziano też miejsca obsługi podróżnych (MOP-y).

Pełna nazwa inwestycji:
Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Moczydło (granica woj. świętokrzyskiego) – Szczepanowice – Widoma – Zastów Kraków (do węzła Igołomska); Odcinek I: granica woj. świętokrzyskiego – węzeł Szczepanowice (bez węzła), Etap 1 – granica woj. świętokrzyskiego – węzeł Miechów. Początek inwestycji w km 603+459,97, koniec inwestycji w km 622+185,00.

Przypomnijmy, że pod koniec sierpnia wojewoda małopolski Piotr Ćwik podpisał „zrid” dla odcinka S7 „Szczepanowice – Widoma”, a 11 września inwestycja ta została rozpoczęta symbolicznym wbiciem łopaty.

20191001 briefing prasowy s7 120191001 briefing prasowy s7 220191001 briefing prasowy s7 320191001 briefing prasowy s7 420191001 briefing prasowy s7 520191001 briefing prasowy s7 6ZIELONE ŚWIATŁO DLA ODCINKA S7 GRANICA WOJEWÓDZTWA - WĘZEŁ MIECHÓW
Podziel się:
wstecz    do góry     drukuj