Wokół obwodnicy Skawiny
2018-10-01
W Skawinie odbył się dziś briefing prasowy dotyczący realizowanego tam IV i V odcinka obwodnicy. Odcinki te będą prowadziły od ulicy Energetyków do włączenia do drogi krajowej nr 44. Kontrakt finansowany jest ze środków budżetu państwa.

W briefingu wzięli udział wicepremier Beata Szydło, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, wojewoda małopolski Piotr Ćwik, burmistrz Skawiny Paweł Kolasa oraz jego zastępca Norbert Rzepisko.

- Mieszkańcy czekają na obwodnicę, bo mają ogromny tranzytowy ruch pojazdów w mieście. Budujemy obwodnicę i realizujemy składane obietnice – mówiła wicepremier Beata Szydło, dodając jednocześnie, że niezwykle ważna jest także inicjatywa samych samorządów, aby realizować projekty służące mieszkańcom regionu.

Z kolei minister Andrzej Adamczyk zwrócił uwagę na długą historię budowy skawińskiej obwodnicy. Ostatni – najtrudniejszy odcinek inwestycji – realizowany jest ze środków rządowych. Jak podkreślił minister infrastruktury, współpraca polskiego rządu z samorządem to nie tylko słowa, ale konkretne działania, czego przykładem jest realizowana w Skawinie inwestycja.

Wojewoda Piotr Ćwik podkreślił zaś, jak wiele środków rządowych na budowę dróg otrzymała w tym roku Małopolsce. Dzięki nim udało się nadrobić liczne zaległości i zrealizować projekty, na które mieszkańcy czekali od lat.

Zadanie „Budowa IV i V odcinka obwodnicy Skawiny na odcinku od ulicy Energetyków do włączenia do drogi krajowej nr 44 poprzez rondo czterowlotowe – dł. ok 2 km” finansowane jest przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, inwestorem jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie na podstawie porozumienia zawartego miedzy Skarbem Państwa a Województwem małopolskim. Wartość umowy na roboty to: 35 951 685,45 zł brutto. Obecnie zaawansowane są one na poziomie ok. 60% i mają się zakończyć w grudniu 2018 roku. W ramach inwestycji powstanie również dziewięcioprzęsłowy most nad linią kolejową, kanałem zasilającym elektrownię Skawina i składowiskiem odpadów przemysłowych (długości 381m). Częścią projektu będzie też rondo turbinowe czterowlotowe z bypassem w kierunku Oświęcimia.
20181001 Skawina120181001 Skawina2a20181001 Skawina2b20181001 Skawina2c20181001 Skawina2d20181001 Skawina3
Podziel się:
wstecz    do góry     drukuj