Jest umowa na budowę dwujezdniowej Zakopianki do Nowego Targu
2018-09-19
Dziś podpisano umowę na projekt i budowę dwujezdniowej drogi krajowej nr 47, czyli popularnej Zakopianki, od Rdzawki do Nowego Targu. W uroczystości wziął udział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

- Podpisaniem umowy na budowę Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu odwracamy złą decyzję rządu PO-PSL, który w 2015 r. wstrzymał realizację tego odcinka. Dzisiejsze wydarzenie jest kolejnym potwierdzeniem dbałości naszego rządu o równomierny rozwój wszystkich regionów Polski - powiedział minister A. Adamczyk.

Umowa przewiduje budowę 16,1 km dwujezdniowej drogi klasy GP o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Powstaną też 4 węzły drogowe: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe, a także 22 obiekty inżynierskie oraz infrastruktura towarzysząca.

Wykonawcą inwestycji o wartości 880,1 mln zł jest Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. z Zawiercia. Zadanie jest w całości finansowane ze środków budżetu państwa. Pierwotnie najkorzystniejszą ofertę zaproponowała firma STECOL, jednak została ona odrzucona w wyniku postępowania przed Krajową Izbą Odwoławczą.

Na fazę projektowania wraz z uzyskaniem decyzji ZRID przewidziano w kontrakcie 23 miesiące. Z kolei na budowę drogi wykonawca będzie miał 26 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych. Rozpoczęcie prac budowalnych przewidywane jest na sierpień 2020 r., a oddanie drogi do użytku powinno nastąpić w październiku 2023 r.

Prace przygotowawcze do rozbudowy tego odcinka dk 47 prowadzone były już od 2008 r. Jednak realizację inwestycji umożliwiło dopiero podpisanie przez ministra Andrzeja Adamczyka 26 czerwca 2017 r. aneksu dla programu inwestycyjnego tej drogi, który zapewniał jej finasowanie. W związku ze wzrostem cen kontraktów drogowych 29 sierpnia 2018 r. minister Adamczyk podpisał kolejny aneks podwyższający budżet zadania o 90 mln zł.

Budowa dwujezdniowej Zakopianki do Nowego Targu jest kolejnym etapem zwiększenia przepustowości głównego połączenia drogowego pomiędzy Krakowem a Zakopanem, które jest znane z wysokiego natężenia ruchu, szczególnie w okresach wakacyjnych oraz w święta i weekendy. Dzięki budowie bezkolizyjnych skrzyżowań, ograniczeniu ilości zjazdów oraz odseparowaniu ruchu pieszego znacząco poprawi się też bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu na tej drodze.

Aktualnie na szlaku Kraków - Zakopane prowadzona jest też budowa drogi ekspresowej S7 od Lubnia do Rabki Zdroju wraz z budową fragmentu DK 47 do Chabówki , która rozpoczęła się w 2016 r.

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury
20180919 zakopianka
Podziel się:
wstecz    do góry     drukuj