Zakładanie konta ePUAP
Przedmiotowy dokument został opracowany celem pomocy jednostkom administracji samorządowej
i rządowej województwa małopolskiego w przygotowaniu do elektronicznej komunikacji
za pośrednictwem platformy ePUAP. Poniżej zaprezentowano główne czynności umożliwiające
założenie konta oraz udostępnienie elektronicznej skrzynki podawczej przez organy
administracji publicznej. Podmioty posiadające już konto ePUAP z uprawnieniami podmiotu
publicznego, nie muszą wykonywać dwóch pierwszych kroków. W ostatnim punkcie przedstawiono
sposób odpowiedzi na wnioski wysyłane przez MUW bez konieczności wypełniania dodatkowych
formularzy.
-
Zakładanie konta
Na stronie głównej ePUAP, w dolnej części, w sekcji „Podmioty publiczne” kliknąć
w link “Jak rozpocząć pracę z ePUAP”.
Następnie postępować zgodnie z instrukcją „Instrukcja zakładania konta o uprawnieniach
instytucji publicznej” znajdującej się pod linkiem „Instrukcja zakładania konta”.
-
Nadanie uprawnień Instytucji Publicznej
W celu świadczenia usług na platformie ePUAP oraz uzyskania możliwości wystawiania
poświadczenia odbioru, o którym mowa w art.3 pkt. 20 ustawy z dnia 17 lutego 2005
r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.
U. Nr 64, poz. 565, z późn. zm.) należy złożyć wniosek o nadanie odpowiednich uprawnień
rozszerzających funkcjonalność konta. Złożenie wniosku zostało opisane w rozdziale
4 instrukcji zakładania konta (o której mowa w poprzednim pkt.). Celem wypełnienia
wniosku należy przejść ze strony głównej ePUAP klikając w link „Jak rozpocząć pracę
z ePUAP” w sekcji „Podmioty publiczne”. Następnie z lewej strony należy kliknąć
w link „Wniosek o nadanie uprawnień”. Postępować zgodnie z instrukcją zamieszczoną
na stronie.
-
Konfiguracja konta (skrytki)
Podmiot publiczny zobowiązany jest wystawiać poświadczenie odbioru (przedłożenia
- UPP) dla każdego pisma składanego przez elektroniczną skrzynkę podawczą
zgodnie z § 13 ust 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września w
sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów
elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych.
W celu weryfikacji ustawień konta ePUAP podmiotu publicznego należy przejść do modułu
Podsystemu komunikacyjnego. Na głównej stronie ePUAP kliknąć link „Moje konto”,
następnie „Konfiguracja”:
Następnie należy przejść do zakładki „Podsystem komunikacyjny”.
Lista skrytek, które odpowiadają za odbiór dokumentów oraz wystawianie poświadczeń
znajduje się na stronie „Lista skrytek”.
Na liście skrytek powinna być widoczna domyślna skrytka, tworzona w momencie zakładania
konta, o nazwie „Domyślna”.
Należy przejść do jej konfiguracji klikając w link „Edytuj konfigurację”.
Należy upewnić się aby w sekcji „Tryb pracy”, dla pozycji „Rodzaj odpowiedzi” była
wybrana opcja „UPP”.
UWAGA: opcja ta dostępna jest tylko dla kont z nadanym uprawnieniem
Instytucji Publicznej.
-
Weryfikacja adresu skrytki
Dostępne adresy skrytek znajdują się na stronach Podsystemu komunikacyjnego pod
linkiem „Lista wszystkich adresów”. Adres domyślnej skrytki zwykle kończy się słowem
„skrytka
-
Odpowiadanie na pismo z Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego
Dla pism wysłanych przez MUW na ePUAP dostępny jest przycisk „Odpowiedz”.
Kliknięcie przycisku powoduje otworzenie formularza, który pozwala udzielić odpowiedzi
i ewentualnie załączenie załącznika.
Dziękujemy za zapoznanie i zapraszamy do korzystania.
W razie pytań, bądź wątpliwości prosimy o kontakt z Biurem Informatyki Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego – bi@malopolska.uw.gov.pl.