Profil Zaufany ePUAP
Od 9 czerwca 2011 roku wszyscy ci, którzy chcą załatwić swoje sprawy w urzędzie,
mogą to zrobić nie wstając od komputera. Ułatwia to tzw. Profil Zaufany.
Profil
Zaufany ePUAP to bezpłatny podpis elektroniczny, dzięki któremu obywatel może załatwić
sprawy administracyjne drogą elektroniczną, bez konieczności wychodzenia z domu.
Posługiwanie się Profilem Zaufanym ePUAP jest korzystne z wielu względów. To metoda
bezpłatna i alternatywna dla odpłatnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego,
ponadto nie wymaga korzystania z urządzeń i dodatkowych kart – wystarczy tylko zwykła
przeglądarka internetowa. By założyć Profil Zaufany ePUAP należy wejść na stronę
www.epuap.gov.pl i założyć konto, następnie wypełnić wniosek o Profil Zaufany ePUAP
i potwierdzić dane osobowe z danymi wprowadzonymi do systemu (potwierdzenia można
dokonać w urzędach wojewódzkich, urzędach skarbowych, oddziałach ZUS, konsulatach
RP).
Małopolski Urząd Wojewódzki udostępnia na ePUAP 10 usług. Za pomocą Profilu Zaufanego można m.in. składać skargi, wnioski, zapytania do urzędu, prośby o umarzanie, odraczanie lub rozkładanie na raty grzywny z tytułu należności mandatu karnego kredytowanego, dokonywać wpisu ośrodków adopcyjno - opiekuńczych do prowadzonego przez wojewodę rejestru, dokonywać wpisu placówek opiekuńczo - wychowawczych wsparcia dziennego do prowadzonego przez wojewodę rejestru (pełny wykaz spraw prowadzonych w ePUAP znajduje się na stronie
www.epuap.gov.pl ).
Informacje dotyczące Profilu Zaufanego ePUAP